چرا از سنگ گرانیت در نمای ساختمان استفاده میشود؟

سنگ گرانیت در نمای ساختمان

اهمیت دلیل استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان چیست؟ این سنگ یعنی سنگ گرانیت یکی از پرمصرف ترین سنگ ها در نمای ساختمان است که در کف، دیوار و راه پله کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل با دلیل استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان و همچنین مزایا و معایب این نوع سنگ صحبت کنیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید.

آشنایی با سنگ گرانیت در نمای ساختمان

این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط ​​تا درشت است و علیرغم اینکه مواد معدنی موجود در آن متفاوت است. در رنگ های مختلف از صورتی تا خاکستری تیره و حتی سیاه یافت می شود. باید بدانید که گرانیت یکی از سنگین ترین سنگ هاست و استحکام و مقاومت بالایی دارد. با وجود این، این سنگ نه تنها می تواند نقش مهمی در استحکام بخشی بنا داشته باشد، بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری برای تزئین ساختمان های مختلف نیز استفاده می شود.

مزایای سنگ گرانیت

  • استحکام و مقاومت بالا
  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی
  • زیبایی و سطح صاف
  • رنگ سنگ گرانیت
  • استحکام و مقاومت بالا

معایب سنگ گرانیت

با وجود آنچه در مورد مزایای سنگ های گرانیت گفته شد، باید بدانید که این سنگ ها معایبی نیز دارند که بهتر است قبل از انتخاب و استفاده از آن به عنوان متریال در ساخت خود، از آن ها آگاه باشید.

1/ وزن زیاد و چسبندگی کم
به دلیل وزن زیاد گرانیت ها، استفاده از آن به عنوان نما، وزن مرده ای را به ساختمان تحمیل می کند و باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید از ملات برای چسبندگی این نوع سنگ ها استفاده کنید، زمان بر است.

2/ عایق نبودن صدا و گرما
یکی دیگر از معایب سنگ های گرانیت این است که این سنگ ها عایق حرارتی و صوتی نیستند که باعث هدر رفتن انرژی در ساختمان ها می شود.

3/ تشعشعات مضر برای بدن انسان در شرایط خاص
برخی از انواع گرانیت دارای محتوای آهن بالایی هستند که در صورت استفاده در مکان هایی که در معرض اشعه گاما و ایکس قرار دارند می تواند برای بدن انسان مضر باشد.

4/ زنگ زدگی در انواع خاص
گرانیت حاوی آهن است و آهن بیشتری در انواع خاصی از این سنگ یافت می شود. این اتو با قرار گرفتن در معرض رطوبت به تدریج زنگ می زند و زیبایی خود را از دست می دهد. بنابراین بهتر است از آن در فضای باز و محیط های مرطوب استفاده نکنید.

کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

سنگ خارا به دلیل استحکام و استحکام بالایی که دارد در هر قسمت از ساختمان چه در داخل و چه در بیرون ساختمان قابل استفاده است. اما برخی از مهمترین کاربردهای این نوع سنگ عبارتند از: پله، سنگ فرش (معمولاً به صورت سنگ مکعبی)، کفپوش، دیوارپوش، محوطه سازی، نمای ساختمان، سنگ قبر یا سنگ قبر، اطراف سینک، سنگ آسانسور، پیشخوان آشپزخانه – بالای میز سنگی روبروی مبل است.

همچنین بخوانید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button