برای شناخت بهتر بازشو کرتین وال، به چه اطلاعاتی احتیاج داریم؟

بازشو کرتین وال

امروزه در اکثر ساختمان ها و فضاهای مختلف شاهد استفاده از نماهای شیشه ای هستیم. بازشو کرتین وال، یکی از انواع نماهای شیشه ای است که انواع گوناگون آن، کارایی و کاربرد بسیاری دارد. نمای شیشه علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارد جنبه ی زیبایی آن فوق العاده زیاد می باشد و باعث چشمگیر شدن آن فضا یا ساختمان می شود. در ادامه ما را همراهی کنید تا با توجه به اطلاعات کامل و جامعی که در اختیار شما قرار می‌دهیم، ببازشو کرتین وال، ساختار، مزایا و کاربردهای آن ها را بهتر و بیشتر بشناسیم.

همچنین بخوانید: نمای کرتین وال چیست؟

ساخت بازشو کرتین وال، به چه صورت است و شامل چند نوع می باشد؟

بازشو کرتین وال، به صورت یک نما یا دیوار شیشه ای است که دارای خاصیت سازه ای نمی باشد و قابلیت تحمل بار را ندارد و تنها وزن خود را تحمل می کند. زمانی که این نما به ستون ها و کف متصل شد، تمام فشار و بارهای جانبی را به سازه ی اصلی ساختمان منتقل می کند. از اجزای مهمی که کرتین وال را تشکیل می دهد، می‌توان به شیشه و لامل های عمودی، افقی اشاره کرد. جنس این لامل ها از آلومینیوم است و ساختاری نازک دارد.

این بازشوها شامل دو نوع می باشند. اولین نوع آن، شیب دار است و در سمت بیرونی نمای ساختمان ها قرار دارد. به این نوع نمای شیشه ای، نمای کلنگی می گویند. دومین نوع آن به گونه ای است که با سطح نما موازی می باشد و باز شدن این شیشه ها از پایین به سمت بیرون است که مدل بسیار مناسبی برای ورود هوا به داخل ساختمان می باشد. به این مدل کرتین وال parallel opening می گویند. در نتیجه، بازشو کرتین وال در هر نوعی که باشد، ساختار آن به گونه ای است که به سمت بیرون ساختمان باز می شود.

انواع بازشو کرتین وال
انواع بازشو کرتین وال

بازشو کرتین وال

ساخت و نصب این کرتین وال ها به صورت دو مدل می باشد که با آن آشنا خواهیم شد. اولین روش ساخت این بازشو، به صورت استیک stick است. در این روش تمام برش ها و ساخت تمام قسمت های آن، در مکان اصلی پروژه انجام می شود و شیشه ها در جای مخصوص خود نصب می شوند. در دومین روش که به صورت unitized است، تمام ابزار و قطعات نمای کرتین وال در کارخانه های تجهیز شده ساخته می شوند و در نهایت به شکل پازل در کنار هم قرار می گیرند. عموما شیشه ها به اندازهی 10 میلی متر و یا کمتر از یکدیگر فاصله دارند. اجرا و نصب کرتین وال ها، بسیار سریع و راحت انجام می شود. این بازشوها برای نصب به هیچ داربستی احتیاج ندارند. البته وجود متخصصان و پیمانکاران ماهر مربوط به این کار، در انجام این پروژه الزامی است، تا نتیجه به صورت استاندارد و با کیفیت عالی باشد.

همچنین بخوانید: انواع پنجره کرتین وال به همراه قیمت

چه مزایا و ویژگی هایی در بازشو کرتین وال وجود دارد که باعث پرکاربرد بودن آن شده است؟

با توجه به ساختار و انواعی که از بازشو کرتین وال بیان کردیم، متوجه می شویم که این نماهای کرتین وال مزایا و ویژگی های بیشماری دارند و بسیار پرکاربرد می باشند. این مزایا و ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

  1. مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربات، شوک، طوفان و بادهای شدید
  2. عدم نفوذ رطوبت و آب به داخل پروفیل و شیشه ها
  3. عایق صدا
  4. عایق حرارت و تغییرات ناگهانی دما
  5. یکدست بودن نمای کرتین وال
  6. راحتی در باز و بسته شدن آن ها
  7. سرعت بسیار بالای اجرا و نصب
  8. وزن بسیار کم این نوع نماها و قابل حمل بودن آن ها
  9. افزایش میزان نور طبیعی به داخل ساختمان
  10. دید مناسب
  11. انعطاف مناسب و خوب شیشه های به کار رفته
  12.  افزایش زیبایی و جذابیت فضای مورد نظر

بازشو کرتین وال

علاوه بر مزایایی که در قسمت بالا بیان کردیم، این مدل شیشه ها ویژگی ها و خصوصیات دیگری نیز دارند. این مدل کرتین وال، نوع باز شدن آن از پایین رو به بیرون و به صورت شیب دار می باشد و همین موضوع سبب می‌شود تا فضای داخلی ساختمان ها، تهویه‌ی مناسبی داشته باشند. به همین دلیل این نوع از نماهای شیشه ای در دسته نماهای خشک قرار دارند. این نماهای شیشه ای زمانی که نصب می‌شوند، وزن و فشارهای اضافی را به سازه ی اصلی ساختمان وارد می کنند و هیچ گونه بار اضافی را به تنهایی تحمل نمی‌کنند که این خود یک مزیت بسیار مهم به شمار می آید و به همین منظور و به دلیل همین قابلیت، به آن ها خود ایستا نیز می گویند.

 

یکی دیگر از خصوصیات کرتین وال این است که استفاده از آن ها باعث می شود انرژی بسیار کمتری مصرف شود. همان طور که در قسمت های قبل بیان کردیم، اجرا و نصب این نماهای شیشه ای هم به صورت پیش ساخته و هم به صورت نیمه پیش ساخته انجام می شود. سیستم بازشو کرتین وال، قابلیت این را دارد که به صورت روز و شب جلوه داشته باشد. قطعاتی که در این نماهای شیشهای به کار می رود بسیار با کیفیت و استاندارد می باشد و هزینه ای که برای نصب و نگهداری این نماها پرداخت می شود، بسیار به صرفه است.

 

 

 

شیشه های مورد استفاده در نمای کرتین وال، می تواند 2 یا 3 جداره باشد و همین موضوع باعث عایق بودن این نماها می شود. از لحاظ رنگ بندی هم به گونه ای هستند که محدودیت رنگی در اجرای آن ها وجود ندارد. یکی دیگر از مزیت های این بازشوها، ابعاد و اندازه ی آن ها است. به این صورت که مطابق با مکانی که این نماها استفاده می شوند و سلیقه ای که وجود دارد، می¬توان ابعاد و اندازه های شیشه ها را تغییر داد.

مکانهای مورد استفاده از بازشو کرتین وال
مکانهای مورد استفاده از بازشو کرتین وال

بازشو کرتین وال برای چه مکان هایی مناسب است و کاربرد دارد؟

بازشو کرتین وال، چون رو به بیرون از ساختمان باز می شود و امنیت واحدها کمی به خطر می افتد و تامین نمی شود، نمی تواند گزینه ی مناسبی برای ساختمان های مسکونی باشد و طرفداران زیادی در این حوزه ی مسکونی ندارد. ولی این مدل نماهای شیشه ای در مکان های بسیاری کاربرد دارند که شامل موارد زیر می باشد:

  • شرکت ها و ساختمان های اداری
  • مراکز درمانی همچون بیمارستان ها
  • مراکز دولتی
  • مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها و …
  • گلخانه ها
  • مراکز فرهنگی
  • ساختمان های تجاری

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button