نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال + عکس

نمای ساختمان با فرم مقعر

نمای ساختمان انواع مختلفی دارد از جمله: نمای آجری، نمای سرامیک، نمای شیشه ایی (نمای کرتین وال) و … در کنار این متریال ها می توان فرم خاصی به نمای ساختمان داد! به طور مثال می توان با آجر یک نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال ساخت … چجوری؟ با بانیان نمای مبنا همراه باشید تا در ادامه با این نوع نمای بیشتر آشنا شوید. نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال خویش همچو آغوش باز پذیرای ساکنین و بازدید کنندگان می باشد تا دعوت کنندگی را به بهترین شکل به انجام رساند و نمایی خوشامد گو باشد.

نمای ساختمان هلالی

در طراحی نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال این بنا سعی بر ترکیب معماری مدرن و سنتی بوده است. اما سنتی نه از آن جهت که فقط به استفاده از مصالحی مانند آجر بسنده شده باشد بلکه از آن رو که به مفاهیم معماری سنتی پرداخته شده است. در این طرح معمار فرم ها و چیدمان را از معماری مدرن و مفاهیم را از معماری سنتی با یکدیگردر آمیخته است.

دلیل دیگر استفاده از این فرم پناه و مکان مناسبی بود که برای پنجره ها ایجاد می کرد.با استفاده از این فرم پنجره ها در عقب نشستگی آرام خویش باعث جلوگیری از تابش نور مزاحم به داخل گشته و فقط روشنایی را عبور می دهند.

ساختمان هلالی آجری
ساختمان هلالی آجری

طراحی نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال با آجر

هنگامی که در طبیعت هستیم و از نزدیک کنار هم قرار گرفتن این عناصررا درک می کنیم.هنگامی که بوی خاک باران خورده را استشمام میکنیم.هنگامی که از میان درختان عبور می کنیم و دست بر پهنای مهربان تنه درخت می کشیم.این احساس خوشایند و آرامش بخش در ذهن و دل ما نقش می بندد تا آن زمان که دوباره به بهانه ای جلوه گر شود و مسرت بخش.
حال سعی شده است تا با استفاده از آجر و دیگر مصالح طبیعی نظیر چوب بتوان این احساس را زنده کرد و رنگ و بوی طبیعت را استشمام نمود.

در ورودی ساختمان با توجه به عرض کم بنا داخل نشستگی مناسبی که مفهوم دعوت کنندگی داشته باشد طراحی شده است.در طرفین درب ورودی که طرحی از چوب است سکوهایی که در قدیم از آن به عنوان پیر نشین نام برده می شد طرح شده است.این عناصر هنگامی که طاقی قوسی شکل آنان را در بر می گیرد همگی در کنار هم بیانگر مقدمه ای برای وارد شدن به فضایی دیگر است.فضایی متفاوت و جدا از هیاهوی شهر.

می دانیم که خطوط منحنی با خطوط طبیعت نزدیکی بیشتری دارد و در نتیجه برای ذهن بیننده خوشایند تر و آرامش بخش تر است.در این طرح خط آسمان با تکیه بر فرم منحنی بر پویایی و حرکت تاکید می نماید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button