نمای سرامیک پرسلان Porcelain چيست؟

نمای سرامیک پرسلان Porcelain
نمای سرامیک پرسلان Porcelain چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ فرق این نوع نما با نمای سرامیک چیست؟  این نوع مترایل نمای ساختمان نیز مانند سایر محصولات مشابه منشاء چینی دارد و منشا آن به چین برمی گردد. اما بر اساس همان اصل استعماری تبدیل شدن به یک محصول اروپایی با نام جدید، سرامیک چینی نیز به محصولات اروپایی تبدیل شده است. Porcelain نام اروپایی چینی در انگلیسی است و از واژه ایتالیایی باستان porcellana (چرم گاو چرمی) گرفته شده است زیرا سطح آن شبیه پوست حیوان و انسان (صاف و صاف) است. با ما همراه باشید تا با نمای سرامیک پرسلان Porcelain بیشتر آشنا شوید.

نمای سرامیک پرسلان Porcelain چیست؟

نمای سرامیک پرسلان Porcelain که به کاشی چینی نیز معروف است، دقیقاً از جایی شروع شد که مقاومت محصول اهمیت پیدا کرد. در واقع سرامیک های چینی که امروزه با آنها سروکار داریم، کاملاً اروپایی و به طور خاص محصولات آلمانی هستند.

اگرچه چین سابقه استفاده از سرامیک و ساخت برج را داشت، اما روش جدید کاملاً صنعتی و تولید انبوه بود. پرسلن نسبت به کاشی های سرامیکی سنتی و معمولی سخت تر است و معمولاً به دلیل دوام آن با وجود هزینه بالاتر انتخاب می شود. ویژگی ای که در آلمان کشف شد. نمای سرامیک پرسلان Porcelain مدرن مخلوطی از خاک رس (نوع خاص)، فلدسپات یا گرانیت است که در کوره در دمای بالا و فشار زیاد پخته و فشرده می شود.

نمای سرامیک پرسلان Porcelain چه كاربردی دارد؟

اين نمای سرامیک پرسلان Porcelain كه به دليل ساختش در چين به سنگ چيني هم معروف است يك ماده ضد آب است كه ميزان مقاومت آب در برابر آب 3 دهم درصد است كه از اين نظر نسبت به سراميك برتري دارد چرا كه ميزان جذب آب سراميك 5 دهم درصد است. از اين رو براي استفاده در نواحي مرطوب بسيار كاربردی است.

اين متریال با تحت فشار قرار دادن سراميك خام و ادغام آن با كوارتز، فلدسپات و مواد ديگر در محل پرفشار توليد مي شود. بعد از آن در دماي بالا پخته مي شود.

مزایای استفاده از نمای سرامیک پرسلان

در طي اين فرآيند ميزان مقاومت آن در برابر آب و فرسايش به شدت افزايش مي يابد. بنابراين خاصيت ضد لكه و ضد ترك دارد.

همچنين سطح زيبا، يكدست و چشم نوازي دارد. ايجاد رنگ در آن با استفاده از پورد هاي رنگ سراميك يا نمك هاي محلول صورت مي گيرد.

اما به هر حال ميزان تنوع در اين گونه سراميك ها محدود است. اما طراحان مي توانند با تركيب آن با ديگر مصالح نما تركيبات شگفت انگیز و در عين حال مقاومي ايجاد كنند.

تفاوت نمای سرامیک پرسلان با نمای سرامیک چیست؟

از ديگر تفاوت هاي اين نوع نمای سرامیک پرسلان Porcelainنمای سرامیک پرسلان Porcelain با سراميك هاي معمولي مي توان به مقاومت در برابر لغزش و خش(بسته به نوع نما) اشاره كرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button