پنجره دوجداره چوبی

پنجره دوجداره چوبی

استفاده از چوب در ساخت و تولید پنجره های چوبی سابقه ای طولانی در جهان دارد. برای کنترل و صرفه جویی در مصرف انرژی ، از پنجره های دو جداره و سه جداره استفاده می کنیم ، خوشبختانه امکان تولید پروفیل چوبی برای پنجره های دو جداره و پنجره های سه جداره وجود دارد. پروفیل پنجره های چوبی از گروه بینا طبق استاندارد iv78 تولید می شود که مخصوص تولید پنجره های چوبی سه جداره است. بدیهی است که با این استاندارد امکان تولید پنجره های دو جداره وجود دارد. 

چوب طبیعی به دلیل زیبایی و اصالت منحصر به فرد خود همیشه در معماری و ساختمان جایگاه ویژه ای داشته است.


امروزه میل و ترجیح مهندسان و معماران برای استفاده از پنجره های دو جداره ، ذهن خلاق طراحان را به سمت پنجره های دو جداره چوبی سوق داده است ، به طوری که امروزه در مقابل شما محصولات بی نظیر و نفیس قرار دارند.

چوب به عنوان اولین ماده اولیه مورد استفاده بشر در ساخت در و پنجره ، به دلیل زیبایی و اصالت منحصر به فرد خود ، همواره موقعیت خود را در این صنعت حفظ کرده است.

همچنین بخوانید:

اول از همه ، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که چرا باید پنجره دوجداره را برای خانه خود انتخاب کنیم. به همین دلیل است که قبل از معرفی انواع پنجره های دو جداره ، به طور کلی به شما خواهیم گفت که انتخاب پنجره دوجداره مناسب برای شما چه مزایایی دارد.

یکی از دلایل اصلی استفاده از شیشه دوجداره صرفه جویی در انرژی و هزینه ها است.

اگر بخواهیم به سادگی بگوییم پنجره دوجداره چیست ، باید بگوییم که پنجره دو جداره از دو لایه شیشه و یک فضای کوچک (حدود 30 سانتی متر) بین دو لایه ای که در آن هوا بسته شده است ، تشکیل شده است.

همان شکاف هوایی بین دو لایه شیشه به عنوان عایق عمل می کند و باعث می شود هوای داخل اتاق از لایه های پنجره خارج شده و دمای اتاق را در هر فصلی یکسان نگه دارد.

به عنوان مثال ، پنجره های معمولی معمولاً در زمستان مقداری گرمای اتاق را هدر می دهند و پنجره های دو جداره می توانند باعث ورود سرما بیشتر به اتاق شما شوند.

اتلاف انرژی معایب زیادی برای شما و محیط زیست خواهد داشت ، مانند هزینه های بالای انرژی ، گرمایش زمین و غیره.

اگرچه اصلی ترین و مهمترین دلیل انتخاب پنجره های دو جداره صرفه جویی در مصرف انرژی است ، اما این نوع پنجره ها مزایای دیگری نیز خواهد داشت. پنجره های دو جداره از استحکام بالاتری نسبت به پنجره های معمولی برخوردار بوده و بعداً به دلیل استحکام و دوام بالا شکسته می شوند.

علاوه بر این ، به دلیل نوع ساخت آن ، می تواند ضد صدا نیز باشد. بنابراین اگر از سر و صدای ماشین ها خسته شده اید ، پنجره دو جداره راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

مزایای پنجره دوجداره چوبی

قابلیت شسته شدن دارند
مقاوم در برابر نور آفتاب و حرارت مقاوم هستند
نصب و تعویض آن ها آسان میباشد
میتوان از آن در انواع شرایط آب و هوایی استفاده کرد
زیبایی منحصر بفردی دارد
دارای طول عمر بالا است
عایق حرارت – جلوگیری از اتلاف انرژی
عایق صوت – تا 50 دسی بل صدای محیط بیرون را کاهش می دهد.
عایق در برابر عبور ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا
از نفوذ آب جلوگیری میکند
به رنگ نیازی ندارد.

همچنین بخوانید:

معایب پنجره دوجداره چوبی

ضد حریق نیست و با کوچکترین جرقه ای قابل احتراق است
ما می دانیم که چوب یک ماده طبیعی از دل طبیعت است ، بنابراین ممکن است حشرات بخورند یا در بافت چوب نفوذ کنند.
چوب یکی از موادی است که پس از مدتی با واکنشهای طبیعی مانند تغییرات آب و هوا یا باران واکنش نشان می دهد و برای تازه ساختن آن باید بعد از مدتی آن را رنگ آمیزی کنید.

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button