مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن؟

نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع به مقایسه دو نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن بپردازیم. به طور کلی نمای ساختمان اولین چیزی است که در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب می‌کند. ممکن است یک ساختمان در فضای داخلی بسیار خوب عمل کند اما اگر زیباشناسی در نمای ساختمان به‌خوبی انجام نشود امکان اینکه پروژه ساخت ساختمان به شکست بی‌انجامد زیاد است. آنچه که یک ساختمان را خاص می‌کند نمای بیرونی آن است. از طرفی دیگر اینکه از چه متریالی استفاده می‌شود حائز اهمیت است. حالا سوال اصلی این است که برای نمای ساختمان از نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن استفاده نمایم؟

معرفی و آشنایی با نمای مدرن

در مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن در ابتدا لازم است تا جدا جدا با نمای مدرن و نمای فایبر سمنت برد آشنا شویم.  نمای مدرن به دلیل آزادی عمل در طراحی توانسته بسیاری از افراد را به‌سوی خودش جذب کند از دیگر ویژگی‌های نمای مدرن می‌توان به:

  • سادگی
  • استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در طراحی و روش اجرا
  • امکان طراحی و استفاده از مصالح متنوع به طور هم‌زمان وبا هم مانند بتن و شیشه یا اجر و سنگ و … اشاره کرد.
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

متریال‌های نمای مدرن به شرح زیر است:

  1. نمای لوور
  2. نمای شیشه ای
  3. نمای ترمووود
  4. نمای اچ پی ال
  5. نمای سرامیک خشک
  6. نمای کامپوزیت
  7. نمای دکوراتیو فلزی

 

1- نمای لوور

مزایای این نما: زیبایی بصری نما، جلوگیری از بالارفتن دمای داخلی ساختمان و امکان باز و بسته کردن لوورها برای جلوگیری از ورود نور

2- نمای شیشه‌ای

از مزایای نمای شیشه‌ای می‌توان به سبکی ساختار، مقدار نور ورودی به ساختمان، کاهش هزینه نگهداری، عایق‌بندی کامل صوتی، حرارتی و رطوبتی و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

3- نمای ترمووود

مزایای این نما دوام بالا، زیبایی چشمگیر، طول عمر بالا، کاهش وزن نما، مقاوم در برابر پوسیدگی، فاقد هرگونه مواد شیمیایی و رزین است.

4- نمای اچ پی ال

این نما ایمنی بیشتری در برابر زلزله نسبت به سایر نماها دارد. سرعت نصب بالا، نصب خشک و قابل شستشو بودن از دیگر ویژگی‌های این نما است. همچنین در برابر اسیدهای ضعیف و باران مقاوم است.

نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

5- نمای سرامیک خشک

این نما در رنگ و ابعاد دارای تنوع بسیاری است و در برابر خراشیدگی، ضربه و نور خورشید مقاوم است. از دیگر ویژگی‌های این نما می‌توان به: جلوگیری از نفوذ آب و سفیدک زدن نما اشاره کرد.

6- نمای کامپوزیت

این نما ظاهری مدرن، تنوع رنگ، ابعاد و همچنین قیمت اقتصادی دارد و در مقابل آتش‌سوزی و زلزله میتواند مقاومت خوبی پیدا بکند همچنین به دلیل سبک بودن نسبت به سایر متریال‌ها سرعت عمل در اجرا و نصب آن نیز بالاست.

7- نمای دکوراتیو فلزی

از مزایای نمای فلزی می‌توان به استحکام و دوام این طرح اشاره کرد همچنین این نما به زیبایی و مدرن شدن ظاهر ساختمان کمک می‌کند.

در مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن، فایبر سمنت برد چیست؟

به طور کامل با نمای مدرن آشنا شدیم حالا لازم است تا با نمای فایبر سمنت نیز آشنا شویم که بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم که نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن؟ به صفحات و پانل‌های سیمانی فایبر سمنت برد گفته می‌شود که مواد تشکیل‌دهنده‌ای آن مخلوطی از ماسه سیمان و الیاف سلولزی است. این مخلوط باعث شده است که این صفحات عایق خوبی در برابر صدا و حرارت باشند و همچنین استحکامی مثال‌زدنی به آنها می‌دهد. این پانل‌ها می‌توانند در رنگ، طرح‌ها و سایزهای متفاوتی ساخته بشوند. نمای فایبر سمنت این سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین نماهای ساختمانی تبدیل شده است.

نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

چرا از فایبر سمنت به‌عنوان نمای ساختمانی استفاده کنیم؟

نمای فایبر سمنت نسبت به دیگر نماها مزایای بسیاری دارد به دلیل استفاده از الیاف گوناگون در این پانل‌ها عایق رطوبت هستند، از اتلاف حرارت ساختمان جلوگیری می‌کند، وزن بسیار کمی دارند و بار اضافی به ساختمان اضافه نمی‌کند .

این صفحات به ماندگاری و مقاومتش بسیار معروف است زیرا نه دچار پوسیدگی می‌شود نه خم می‌شود. همچنین در برابر بلاهای طبیعی نیز مقام است.

اجرای طرح با فایبر سمنت بسیار راحت هست به هر نوع سبک معماری علاقه داشتید به کمک این پانل‌ها می‌توانید به رؤیای خود را تحقق ببخشید. از دیگر ویژگی این نما می‌توان به قابلیت رنگ‌پذیر بودن آن اشاره کرد. همچنین در مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن نصب نمای فایبر سمنت زحمت زیادی ندارد.

نصب فایبر سمنت‌ها بدون اتلاف وقت یا انرژی زیاد سریع انجام می‌شود وهم چنین استفاده از فایبر سمنت  بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر مصلاح موجود دربازار است.

نصب این نما نیاز به آب ندارد و به‌راحتی به‌وسیله پیج و پروفیل نصب می‌شود. نمای فایبر سمنت به دلیل اینکه به زیر سازها پیچ می‌شود، هرگز از نما جدا نخواهد شد و احتمال ریزش آن وجود نخواهد داشت، به این دلیل به‌راحتی می‌توان از این نما برای ساختمان‌های بلند نیز استفاده کرد.

همچنین فایبر سمنت را میتوانید به‌صورت ترکیبی با دیگر نماها همچون کامپوزیت، چوب، نمای سنگ و … به‌راحتی استفاده کنید.
فایبر سمنت برد در مقابل آتش‌سوزی مقاومت خوبی دارد و در شعله‌ور کردن آتش کاملاً به شکل خنثی عمل می‌کند و در افزایش یا کاهش آتش سوزی نقشی ندارد.

ابعاد فایبر سمنت برد

در مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن ابعاد متریال ها نیز می تواند بسیار کار را راحت کند. این پانل‌ها با ابعاد 120 * 240 با ضخامت‌های 4 – 6 – 8 – 10 – 12 و 18 میلیمتر وجود دارند که ضخامت‌های 4 و 6 برای استفاده در سقف های کاذب مورداستفاده قرار می‌گیرد و ضخامت‌های 8 – 10 – 12 برای نمای ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
برای کف ساختمان از فایبر سمنت‌هایی با ضخامت 18 میلیمتر استفاده می‌شود.

نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

معایب سمنت برد و دیگر نمای مدرن

هر محصولی دارای معایب و مزایای بسیاری است. سمنت برد به دلیل داشتن سوراخ‌های ریزودرشت در مقابل گردوخاک مقاومت مناسبی ندارد اما باتوجه‌به مزایای بسیار بالایی که دارد میتوان از این مشکل چشم‌پوشی کرد.

توصیه میکنم جهت آشنایی بیشتر با مزایا و معایب این نما سراغی به مقاله مزایا و معایب فایبر سمنت برد بزنید.

مقایسه نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

اگر شما طرفدار  مصرف صحیح انرژی هستید و خواهان  دوام بالا و نمای مدرن هستید، کامپوزیت و یا دیگر نماهای مدرن بهترین انتخاب برای شماست. اما باید بدانیدکه برای مقاوم کردن کامپوزیت ها در برابر اتش باید هزینه زیادی را  بپردازید. در مقابل اگر شما نمای فایبر سمنت را انتخاب کنید نیازی به پرداخت اضافه برای مقاوم سازی در مقابل اتش نیست و میتوانید نمایی مدرن بسازید.

عایق‌بندی در نمای فایبر سمنت
این صفحات به‌تنهایی عایق خوبی هستند، بااین‌حال برای عایق‌بندی در مقابل دیگر عوامل جوی می‌توان در زیرسازی آن عایق‌بندی نیز انجام داد.

مواد عایق‌بندی که در نمای فایبر سمنت استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • پشم‌شیشه
  • پلی‌استایرن
  • پشم سنگ
  • فوم پاششی
  • بتن‌های سبک
  • و …
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن
نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

اجرای نمای سمنت برد می‌تواند به‌صورت کرکره‌ای، مدولار و تخت انجام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد نمایی مدرن بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف در مقایسه با دیگر محصولات نمایی دلخواه داشته باشید.

سخن پایانی و جمع بندی نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن کارفرما را درگیر کند این است که برای نمای ساختمان از نمای فایبر سمنت برد یا نمای مدرن استفاده کنم؟ که ما در این مقاله به طور کامل در ابتدا نمای مدرن را معرفی کردیم و بعد به سراغ معرفی کامل نمای فایبر سمنت رفتیم که البته شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نمای فایبر سمنت برد از منو وب سایت -> انواع نما -> نمای فایبر سمنت برد را انتخاب نماید و مطالعه داشته باشید.

 

 

 

همچنین بخوانید :

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button