آرماتوربندی سازه های بتنی

آرماتوربندی سازه های بتنی

یکی از اصولی که همیشه در استفاده از ساختارهای خاص دیده می شود و تأثیر قابل توجهی بر قدرت آنها دارد. اتصالات، قدرت کششی ساختار را بهبود می بخشد و آن را در برابر تنش های زیست محیطی تقویت می کند.
بر اساس این ساختمان، این روش یکی از اساسی ترین روش های ایجاد ساختمان های مدرن و ساختارهای قابل قبول از لحاظ اصول مهندسی است. در تقویت، اتصالات باید با ابعاد مناسب برای ساخت ساختار نیروی لازم استفاده شود.

هنگام اعمال عطر، شورشیان با هم قرار می گیرند و آنها را با جوشکاری فلز یا سرد متصل می کنند. Armic در قالب میله های منحنی و قفل شده برای ساخت ستون ها و ساخت پایگاه ها و چندین چوب ساده که برای سقف ها قرار می گیرند، انجام می شود. خم شدن شورشیان طعم دهنده با استفاده از روش های مختلف انجام می شود، هر کدام برای ساختارهای مختلف مناسب است.

کل ARROW در سه عطر منظم، گره خورده و حیاتی انجام می شود. در هر سه روش برای حفظ شورشیان با هم، جوشکاری سرد استفاده می شود، زیرا جوشکاری معمولی به دلیل کمبود انعطاف پذیری، کاهش می یابد.

* مقاومت سازه بتنی با استفاده از آرماتوربندی در برابر عواملی نظیر آتش و رطوبت بالا می رود.
* بتنی که دارای آرماتور است نیازمند به هزینه نگهداری ندارد.
* ساخت سازه های بتنی در مقایسه با سازه های فلزی به مهارت کمتری نیاز دارد.
* یکی از مهمترین عواملی که مانع از انحراف ساختمان از حالت ابتدایی خود می شود، آرماتوربندی است.
* با استفاده از آرماتوربندی بتن را می توان به شکل های مختلف درآورد.
* بتن آرمه در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی از قدرت تراکم سازی بالایی برخوردار است.
* آرماتوربندی نقش مهمی در افزایش مقاومت کششی سازه ایفا می کند.
* برای ساخت ستون ها، فونداسیون و سدها آرماتوربندی بهترین گزینه برای افزایش مقاومت سازه است.

روش های بستن میلگرد با استفاده از سیم مفتول

شکل میله های تقویت کننده در آرماتور نقش مهمی در بتن ریزی دارد و رسیدن بتن به نقاط مختلف است. هنگام ساخت ستونهایی که از آرماتورهای بزرگ استفاده می کنند ، سعی کنید فضای بیشتری برای آرماتورها و قالب ها در نظر بگیرید تا بتن به همه قسمت ها برسد.

برای جلوگیری از رسیدن رطوبت خاک به سازه و تخریب آن باید از عایق برای قسمتهای پایین آرماتور استفاده شود. قبل از بتن ریزی ، آرماتور باید توسط مهندسان بازرسی شود ، زیرا ممکن است در اثر جابجایی یا کارهای ساختمانی دیگر پاره شود. بنابراین ، اگر سیم میلگرد شل یا باز باشد ، باید دوباره بسته شود.

اتصالات مورد استفاده برای تقویت به دو روش بسته می شوند:

روش ضربدری

در این روش دو میلگرد روی هم قرار گرفته و سیم مفتول به شکل ضربدری در زیر و روی آنها قرار می گیرد. سپس انتهای دو سر سیم با استفاده از انبردست به یکدیگر پیچ و محکم می شود. در آخر کار اضافه سیم مفتول به سمت پایین خم می شود تا تیزی نوک آن مشکلی ایجاد نکند.

روش بستن از کنار

در این روش وقتی میلگردها روی هم قرار می گیرند ، هادی از زیر آرماتور پایین عبور می کند و پس از عبور از آرماتور فوقانی بسته می شود. به این روش تثبیت میله های تقویت کننده ، روش کروات گفته می شود و برای استحکام سقف و پی ساختمان استفاده می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button