7 روش تهویه هوا خانه در دوران کرونا + دو نکته طلایی

روش تهویه ها خانه

با شیوع بیماری کرونا ، کارشناسان گفتند که تهویه هوا خانه علاوه بر رعایت نکات بهداشتی در مکان های عمومی، ماسک زدن و در نظر گرفتن فاصله اجتماعی، نکته دیگری است که باید رعایت شود.

مطالعات نشان می دهد ویروس کرونا می تواند تا چند متر در هوا منتقل شود. تهویه هوا خانه در پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس می تواند بسیار حائز اهمیت می باشد. 

با توجه به اینکه این روزها همه رسانه ها بر ماندن در خانه تأکید دارند، بسیاری از مردم معتقدند که خانه مکانی امن و دور از ویروس کرونا است. در حالی که شیوع بالای این ویروس نشان داده است که حتی محیط خانه نیز می تواند خطرناک باشد.

وقتی تهویه هوا خانه به درستی انجام نشود، می تواند به سیستم تنفسی و سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و در نتیجه بدن ما ضعیف می شود. این امر همچنین خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد.

در ادامه این مقاله به 7 روش تهویه هوا خانه اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید …

  1. استفاده از دستگاه تصفیه هوای باکیفیت جهت تهویه هوا خانه
  2. کنترل رطوبت داخلی تهویه هوا خانه
  3. حذف آلرژن‌ها برای تهویه هوا خانه
  4. استفاده از گیاهان آپارتمانی جهت تهویه هوا خانه
  5. استفاده از روغن‌ گیاهی جهت تهویه هوا خانه
  6. استفاده از لامپ‌های نمکی جهت تهویه هوا خانه
  7. استفاده از پاک‌ کننده‌های غیر شیمیایی برای تهویه هوا خانه

دستگاه تصویه هوا برای تهویه های خانه

یکی از مشکلات کرونا و تهویه هوا خانه، خرید دستگاه تصفیه هوای خانگی است. این دستگاه برای تمیز کردن صحیح آلاینده های موجود در محیط باید کیفیت کار مطلوبی داشته باشد. تهویه مطبوع اتاق با دستگاه تصفیه هوا می تواند تا 99٪ آلودگی ها را از بین ببرد.

مطالعه ای در دانشگاه فرانکفورت آلمان نشان داد که استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در کلاس های مدارس خطر انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را کاهش می دهد.

این روزها دستگاه های تصفیه هوا متنوعی در بازار وجود دارد و بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که دارای فیلترهای سه مرحله ای هستند که از کربن فعال استفاده می کنند. علاوه بر مارک های خارجی در بازار دستگاه های ایرانی ، این فیلتراسیون را نیز دارند و قبل از خرید باید از وجود آن آگاه باشید.

کنترل رطوبت داخلی خانه

برای تهویه مطبوع در کرونا خوب است بدانید که در روزهای سرد سال معمولاً رطوبت خانه به حدود 10٪ می رسد که به معنای کاهش شدید رطوبت است.

بنابراین کم آبی شدید و ماندن بسیاری از ما در خانه برای مدت زمان طولانی خطر ابتلا به آنفلوانزا و ویروس های دیگر را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که هنگامی که رطوبت هوا کم است، ویروس می تواند برای مدت طولانی زنده بماند و در خانه هایی با رطوبت 40 تا 60 درصد، احتمال رشد و انتشار ویروس کمتر است.

پیشنهاد ما به شما این است که برای تهویه هوا خانه بهتر است یک رطوبت سنج بخرید و با آن میزان رطوبت خانه را کنترل کنید. 

حذف آلرژن‌ها برای تهویه هوا خانه

یکی از راه های تهویه هوا خانه حذف مواد آلرژی زا یا مواد حساسیت زا از فضای زندگی شما است. گرده و کنه ها که ارگانیسم های میکروسکوپی هستند، خطر ابتلا به بیماری ها، به ویژه بیماری های تنفسی را افزایش می دهند.

هنگامی که سیستم تنفسی شما ضعیف شده است، به خصوص اگر بیماری مانند تنگی نفس، آسم یا آلرژی های فصلی دارید. همچنین به احتمال زیاد به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می شوید.

با توجه به این نکته، کارشناسان پیشنهاد می کنند برای از بین بردن مواد حساسیت زا بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بهتر است هر از گاهی ملحفه ها را عوض کنید
  • برای تمیز کردن فرش و کف که آلودگی کمتری در خانه پخش می کنند از جاروبرقی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ورود آلودگی های خارجی به خانه از پد استفاده کنید.

استفاده از گیاهان خانگی برای تهویه هوا

مسئله کرونا و تهویه هوا خانه، متخصصان را به سمت یافتن راه حل های جدید سوق داده است که یکی از آنها استفاده از گل و گیاه در خانه است.

البته نباید فراموش کرد که فقط با استفاده از گیاهان نمی توان خانه را به طور کامل تمیز کرد. کولرهای گازی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی، شادابی و طراوت محیط را چند برابر می کنند.

مطالعات نشان می دهد که گیاهان خانگی و گل ها می توانند آلاینده هایی مانند آمونیاک، فرمالدئید و بنزن را از محیط خارج کنند.

برای تأثیرگذاری بیشتر این روش، بهتر است از هر ده متر مربع یک خانه در منزل استفاده شود. به خاطر داشته باشید که استفاده از گیاهان ویروس ها را از بین نمی برد، بلکه برای تهویه هوا خانه استفاده میشود.

تاثیر روغن گیاهی بر تهویه هوا خانه

راه حل دیگر برای تهویه هوا خانه در روزهای کرونایی تمرکز بر روغن های گیاهی است. امروزه اثر استفاده از روغن های گیاهی در درمان بیماری هایی مانند آنفلوانزا اثبات شده است.

استفاده از روغن هایی مانند روغن رزماری، روغن دارچین، روغن لیمو، روغن درخت چای و … به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن، ضد ویروس است و گزینه خوبی برای تهویه هوا خانه است.

برای استفاده از روغن های گیاهی بهتر است یک کاسه آب ولرم تهیه کنید و چند قطره از این روغن را در آن بریزید و در بخشی از خانه قرار دهید. به این ترتیب از خاصیت ضد ویروسی این روغن ها برای تهویه هوا خانه استفاده خواهید کرد.

لامپ های نمکی و تهویه هوا خانه

یکی از راه های مقابله با کرونا و تهویه هوا خانه انتخاب لامپ های نمکی است. لامپ های نمکی میزان بخار موجود در هوا را کاهش می دهند، بنابراین از گسترش و رشد مواد حساسیت زا، عوامل بیماری زا و تحریک کننده در خانه جلوگیری می کنند.

لامپ های نمکی نور منحصر به فردی دارند که می توانید حتی در شب از آنها استفاده کنید. این لامپ ها خواب شما را مختل نمی کنند و می توانند به عنوان وسیله تزئینی مورد استفاده قرار گیرند.

با این روش، همانند گیاهان خانگی، باید توجه داشته باشید که این روش ویروس را از بین نمی برد. همچنین به تصفیه هوا و تهویه هوا خانه در کرونا کمک می کند.

پاک کننده غیر شیمیایی بهترین گزینه برای تهویه خانه

تحقیقات کرونا و تهویه هوا نشان می دهد که استفاده از مواد شیمیایی می تواند سیستم تنفسی ما را ضعیف کند. هنگامی که از پاک کننده های شیمیایی استفاده می کنید ، سیستم تنفسی بدن و محافظت در برابر بیماری ها و ویروس ها ضعیف می شود.

حتی اگر مجبور به استفاده از این مواد شیمیایی هستید ، باید پنجره های خانه خود را باز نگه دارید. استفاده از پاک کننده های غیرشیمیایی مانند سرکه و جوش شیرین راه حل دیگری است که می تواند برای نظافت منزل استفاده شود.

2 نکته طلایی برای تهویه هوا خانه در دوران کرونا

  1. ورود هوای تازه به خانه
  2. نکشیدن سیگار در فضای بسته خانه

I. برای تهویه خانه از هوای تازه استفاده کنید

این احتمالاً یکی از بهترین و طبیعی ترین راه حل های تهویه هوا خانه در کرونا است. هنگامی که هوای تازه در فضای باز جایگزین هوای داخلی می شود، احتمال زنده ماندن ویروس نیز کاهش می یابد.

برای این منظور بهتر است هر چند ساعت یکبار درها و پنجره ها را باز کنید یا از سیستم های تهویه مطبوع باز استفاده کنید.

البته این موضوع به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیز مربوط می شود و بهتر است در صورت تمیز بودن هوای شهر از این روش استفاده شود.

II. سیگار کشیدن در محیط داخلی را از بین ببرید

همه ما باید سیستم تنفسی خود را در هنگام شیوع بیماری طوقه سالم حفظ کنیم. سیگار کشیدن و به خصوص سیگار کشیدن به دلیل آلاینده های آن، نه تنها تأثیر مخربی بر فضای داخلی خانه و آلودگی آن دارد. همچنین سیستم ایمنی و تنفسی شما را به شدت ضعیف می کند.

مطالعات نشان می دهد که حتی افرادی که در معرض دود سیگار هستند نیز می توانند به بیماری های جدی مبتلا شوند. نوزادانی که بوی سیگار را استشمام می کنند به احتمال زیاد به طور ناگهانی می میرند.

 

مرسی که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. شما برای پاکسازی و تهویه هوا خانه خود از چه روش ها و تکنیک هایی استفاده می کنید؟

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button