رونق ساخت و ساز و تاثیرش بر اقتصاد کشور

رونق ساخت و ساز

جواد فلاح، مدیر عامل موسسه شهید رجایی خاتم الانبیا:

رونق ساخت و ساز برای اقتصاد کشور حیاتی است.

در حوزه مسکن و صنعت ساخت و ساز، مطابق چشم انداز 1400، باید سالانه یک و نیم میلیون مسکن ساخته شود که بخشی از این مقدار، سهم شهر تهران است، ولی متاسفانه در حال حاضر تنها 350 هزار واحد در کشور ساخته می شود که از این مقدار حدود 60 هزار واحد در تهران احداث می گردد.

چنانچه مقدار کافی مسکن در کشور ساخته شود در این صنعت، اشتغال زایی گسترده ای با حدود 4 میلیون شغل ایجاد می شود که هزینه آن نسبت به سایر روش های اشتغالزایی بسیار کمتر است.

به همین خاطر در شرایط بحرانی، مثل وضعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، باید در این صنعت ساختمان رونق بیشتری ایجاد کنیم تا بتوانیم مشکل اشتغال جوانان را تا حد زیادی حل کنیم.

بحث بعدی به موازات ساخت مسکن، مخصوصا در تهران با توجه به ساخت و ساز در ارتفاع و تراکم زیاد جمعیت شهری، توسعه فضاهای تفریحی، اماکن ورزشی، فرهنگی، درمانی و ... کلا زیر ساخت هایی است که وجودشان جز ملزومات ضروری مناطق مسکونی است و باید به موازات ساخت و ساز این کار هم انجام شود.

با وجود این که رشد حدود یک دهم درصدی شهر تهران چندان هم غیر نرمال نیست، اما به دلیل وجود شهرهای اقماری پرجمعیت در اطراف تهران و حضور افرادی از شهر های دیگر که طی روز به دلایل مختلف در تهرن گردد دارند، مسئله ترافیک و بحث آلودگی در تهران هم جز موضوعاتی است که نیاز به ایجاد زیر ساخت ها و وضع فوانین ویژه دارد که امیدواریم از سال 1400 این روند آغاز شده و طی سال های آتی، فعالیت هایی اساسی برای حل این مسائل صورت پذیرد.

جواد فلاح
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button