شناسایی ساختمان های ناایمن

شناسایی ساختمان های ناایمن
به نقل از محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

شناسایی ساختمان های ناایمن ... حادثه پلاسکو نقطه عطفی شده و توجه جامعه شهری و مدیریت شهری و مسئولین کشور به موضوع ایمنی، متاسفانه باید گفت که ماموریت های نرم افزاری طی دهه های گذشته در شهرهای ما مغفول مانده اند و عمده ی اهتمام مدیران شهری و ذینفعان شهر پرداختن به حوزه های سخت افزاری و پروژه های عمرانی بوده و موضوعاتی که در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بسیار مهم و حیاتی هستند و در چنین حوادث غیرمترقبه ای خود را نشان می دهند، مورد غفلت قرار گرفته اند.

ما در مدیریت شهری دوره پنجم سعی کردیم که موضوع ایمن سازی ساختمان های شهر را جزو اولویت های جدی خودمان قرار دهیم و عملا ساختمان های نوسار همه ی الزامات و استانداردهای ایمنی را علاوه بر مقررات ملی ساختمان رعایت می کنند که بعضا رویکردهای سختگیرانه ای هم هستند.

بنابراین ما نگرانی از ساختمان های در حال ساخت نداریم مشکل اساسی ما، ساختمان های موجود است که در اغلب آن ها این الزامات رعایت نشده است.

بر همین اساس، ما سازمان آتش نشانی و شهرداران مناطق را ملزم کردیم که نسبت به شناسایی ساختمان های ناایمن و ایجاد یک بانک اطلاعات اقدام و آن ها را غربالگری کنند و سطح ناامنی را در ۱4 بسیار پرخطر، میان خطر و کم خطر دسته بندی کنند که این کار انجام شده و ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران شناسایی شده اند.

کار بعدی که انجام شد این بود که همه آحاد جامعه با مشارکت دهیم و این را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم. لذا شهرداری را ملزم کردیم که سامانه برخط افشای اطلاعات ساختمان ناایمن را سرلوحه کار خود قرار دهد که حدود هزار واحد از این ساختمان ها اطلاعاتشان بارگذاری شده و همچنان در حال به روز رسانی است.

امیدواریم که انشالله با این نهضت عمومی که ایجاد شده، موضوع ایمنی به یکی از ماموریت های اولویت دار در تهران و تمامی شهرهای کشور تبدیل شود.

محمد سالاری

بیشتر بخوانید : نحوه اجرای نمای سرامیک ساختمان چگونه است؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button