اهمیت فن کویل در سرمایش ساختمان چیست؟

اهمیت فن کویل در سرمایش ساختمان

آیا می دانستید فن کویل در سرمایش ساختمان بسیار اهمیت دارد؟ با اخبار بانیان نما مبنا مجری انحصاری نمای خشک و مدرن همراه باشید. با رسیدن به اولین روزهای تابستان، نام سیستم های خنک کننده و تهویه مطبوع نیز مورد توجه قرار گرفته است. ادغام چیلر با کویل فن یا آئراتور ترکیبی ایده آل از سیستم خنک کننده و تهویه مطبوع است که کمتر از افراد عادی شناخته شده است. در بیشتر فروشگاه های تهویه، سیستم هایی نظیر کولر گاز یا تقسیم و کولر آبی در دسترس هستند. در این گزارش، چیلر، کویل فن و تهویه مطبوع در تهویه مطبوع و خنک کننده، اداره اداری و مسکونی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، چگونه هر یک از آنها را می دانیم.

در بیان فن کویل یا چیلر یک کولر، دستگاه انتقال حرارت انتقال حرارت است. سیلندر یک ماشین است که آب را از طریق چرخه جذب یا فشرده سازی آب و سپس از پمپ خنک می کند، این آب سرد به واحدهای داخلی منتقل می شود (کویل فن) که در ساختمان قرار دارند. آنها گرما را به فضا یا واحدهای تجاری جذب می کنند. دوباره آب گرم به چیلر و خنک می شود.

چیلر از لحاظ اجزای و بهره وری شبیه به یخچال های خانگی یا آب سرد در کانال ها است، اما زمانی که هدف استفاده از تغییرات، ساختار سیستم های یخچال قطعا بر اساس نوع هدف تغییر می کند. اما به طور کلی می توان گفت که چیلر وظیفه ارائه آب مورد نیاز را در دمای 6 درجه سانتیگراد برای استفاده در کویل های تهویه یا آئراتور دارد.

این دستگاه به دو نوع چیلر جذبی تقسیم می شود.

چیلرهای هوا نیازی به مصرف آب ندارند و بنابراین در کشورهایی مانند ایران، که کمبود آب جدی است. خنک کننده خنک کننده آب سرد، علاوه بر مصرف آب، نیاز به تجهیزات بیشتری به عنوان یک برج خنک کننده دارد و نگهداری آن دشوارتر است.

امروز، در اکثر پروژه های مسکونی، کولر هوای سرد، به عنوان یک کولر هوا شناخته می شود. چیلر آب سرد در صنعت به عنوان یخچال و فریزر شایع است.

چیلر چیست

فرق بین چیلر جذبی و تراکمی چیست؟

برای بسیاری از افراد، سوال مهم قبل از خرید چیلر مطرح شده است و این نیز تفاوت چیلر جذب است. چیلرهای فشرده سازی نیز برای چیلرهای الکتریکی شناخته شده اند، زیرا آنها نیاز به یک کمپرسور برای تولید آب سرد دارند. تراکم اصطلاح دقیقا به دلیل ضریب فشرده سازی مشابهی است که با برق حرکت می کند. بنابراین چیلر دارای مصرف انرژی بالا است.

کولرهای جذب شده به دلیل چرخه های مختلف چرخه کمپرسور نیازی به کمپرسور ندارند و می توانند با استفاده از گرما، آب سرد را تولید کنند. برای بسیاری از شگفت انگیز ترین افراد، نحوه دریافت گرما، یک دستگاه می تواند آب سرد تولید کند. این مربوط به نوع چرخه تبرید جذب است که ما برای پیچیدگی در اینجا پرداخت نمی کنیم. بنابراین، چیلر جذبی برای پروژه هایی که برای درجه ضرورت یا برای هر علت گرمای گرما در دسترس نیستند استفاده می شود.

یکی از مشکلات کلی چیلر، راندمان کم دستگاه است. امروزه بهینه سازی مصرف انرژی به دلیل هزینه بالای حامل های انرژی بسیار زیاد است. حتی امروزه وسایل نقلیه سواری برای جایگزینی برق رفته اند و تولید موتورهای سوخت فسیلی هر روز کاهش می یابد.

هوا ساز چیست و چگونه کار میکند؟

دستگاه کنترل جریان هوا یا هوا، تنظیم هوا و گردش هوا، توانایی ارائه هوای سرد یا گرم تازه در سیستم های تهویه (HVAC) را دارد.

آب سرد تولید شده توسط چیلر به یک پمپ به هوا فضا یا کویل تهویه فرستاده می شود که در آن بارگیری هوای مبرد هوا در آب آب سرد را جذب می کند و این باعث کاهش دمای هوا می شود. جریان آب به وسیله کولر آب به چیلر بازگردانده می شود و گرما جذب شده به آب نیز به چیلر منتقل می شود. به همین دلیل چیلر یک پمپ پیشنهاد می کند.

Airspuids معمولا برای فضاهای یکپارچه مانند سالن های ورزشی، تعداد گذرگاه ها، رستوران ها، سالن های شهرداری و غیره استفاده می شود. برای واحدهای اداری یا مسکونی، که معمولا دارای محل و جدا از دیوار این فضاها هستند، یک کویل فن در هر اتاق استفاده می شود. تمام کویل های فن به مخزن آب سرد چیلر متصل می شوند و پمپ سد مسئول تبدیل این آب سرد است.

ارائه دهندگان بر اساس نوع کاربرد در انواع مختلف تولید می شوند. اما اگر ما می خواهیم هوای مختلفی را معرفی کنیم، تهویه مطبوع در سه دسته مشترک قرار می گیرد:

  1. هواساز معمولی

     

  2. هواساز هایژنیک(معروف به هواساز بیمارستانی یا اتاق تمیز)

     

  3. هواساز سقفی توکار

معرفی انواع هوا ساز

هوای معمولی دارای یک بدن طبیعی است و اغلب در فرآیندهای تجاری، مسکونی یا صنعتی استفاده می شود. هوای هوای که همچنین به عنوان یک بیمارستان شناخته می شود، ارائه استریل و بسیار حساس به اتاق عمل بیمارستان ها یا آزمایشگاه ها است. اپراتورهای بیمارستان فیلترهای قوی تر و طراحان یا تولید کنندگان هوا را از اپراتورهای فرضی از استانداردهای خاصی برای زمینه درمان استفاده می کنند.

پوشش داخلی ساخته شده اغلب در مجتمع های مسکونی و درون سقف کاذب استفاده می شود. این کشتی هوایی دارای یک فن فن بالا است تا جریان هوا را از طریق کانال های سقف به کل خانه داخلی به ارمغان بیاورد. در اصل، هیچ تصویب طراحان حرفه ای وجود ندارد، زیرا این دستگاه شبیه فن فن با فن قوی است و انتظار نمی رود انتظار می رود که مومیایی را انجام دهد. تنها دلیل استفاده از چنین سیستم به نام AHU جمع و جور، فضای نصب است.

فن کویل چگونه کار میکند؟

فن بر اساس نام آن نامیده می شود. این دستگاه ترکیبی از کویل (خم شدن و پشت و پشت لوله) و یک فن است. در صنعت آب و هوا، دستگاه های نصب شده در داخل ساختمان ها، مبادله گرما یا سرد، واحدهای داخلی نامیده می شوند. فن فن نیز یک نوع واحد داخلی است. اگر آب سرد در لوله های فن اجرا شود، عبور و عبور هوا هوا از لوله ها منجر به خنک شدن و کاهش دمای هوا اتاق می شود.

اما برگشت، اگر آب گرم در داخل لوله های فن جریان یابد، باعث گرمایش هوا می شود. کت و شلوار فن عمدتا از عسل است. بسیار مهم است که فن مورد استفاده در این سیستم ها بسیار کم است به طوری که ساکنان تحریک نشود. به خصوص در شب و واحدهای مسکونی مردم به خواب آرام نیاز دارند. بنابراین، در خرید کویل فن، توجه باید به آلودگی صوتی ناشی از فن فن پرداخت شود و این پارامتر باید به درد فن فن وارد شود.

همانطور که در فرم فوق، کویل های فن یا واحدهای داخلی بر اساس یک فضای دسترسی و یک نوع خط لوله آب در ساختمان در سقف های مختلف، زمین، دیوار، کانال و معایب وجود دارد. امروز، در ساخت پروژه های مسکن، یک فن سقف استفاده می شود. این دستگاه بر روی سقف کاذب و از منظر مردم در ساختمان قرار می گیرد، و از سوی دیگر داخلی ساختمان را اشغال نمی کند.

سخن پایانی

در هر پروژه تهویه مطبوع در هر پروژه استفاده می شود بستگی به عوامل مختلف دارد. مانند قابلیت های مالی مشتریان، کاربرد پروژه، ملاحظات فنی و سایر دلایل. مهم است که مهندس تسهیلات حرارتی و تبرید با درک کامل از شرایط، توانایی تشخیص و انتخاب مناسب ترین سیستم تهویه، خنک کننده و گرمایش مهم است. به همین دلیل توصیه می کنیم که در مورد صنعت تهویه با شرکت های فعال توصیه کنید.

Chiller یکی از اختصاص داده شده ترین دستگاه های تبرید در سراسر جهان است، با آب سرد و استفاده از آن در سایر دستگاه های تهویه که قادر به تامین خنک کننده است. چیلر معمولا در ترکیب با آئاتور یا کویل فن استفاده می شود. ما گفتیم چیلرها به دو دسته از چیلرهای جذبی تقسیم می شوند و هر کس با مزایا و معایب. اما واقعیت این است که رشد تراکیم چیلر در سال های اخیر بسیار چشمگیر است. در ساختمان های مسکونی، چیلرها و کویل های فن اغلب استفاده می شوند و در سایر فرآیندها اغلب از چیلرها و فرودگاه ها استفاده می کنند.

طرفداران بر اساس مقدار فضای موجود در انواع مختلف هستند و بسیار مهم نیستند، بنابراین راحتی ساکنان آشفته نخواهند شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button