چشم اندازهای سازمان نظام مهندسی تهران در 1400

چشم اندازهای سازمان نظام مهندسی تهران

هرساله در جلسات و اجلاس ها و گردهمایی هایی که بین مهندسین و مدیران حوزه ساخت و ساز ساختمان تشکیل میشود چشم اندازهای سال پیش رو نیز گفته میشود. در ادامه به سخنان جناب علیرضا میرجعفری در رابطه با چشم اندازهای سال 1400 میپردازیم. با اخبار بانیان مجری انحصاری نمای خشک و مدرن ساختمان همراه باشید. علیرضا میرجعفری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

اهداف و چشم اندازهای سازمان نظام مهندسی تهران در 1400

در سال 1400 امیدوار هستیم که در ارتباط با صنعت ساخت و ساز چند تحول رخ دهد که در نهایت به نفع بهره برداران ساختمان ها خواهد بود. یکی از تحولاتی که در پی آن هستیم، اجرایی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان است که اگر این امر صورت پذیرد، قطعا نگرانی های ساکنین ساختمان ها کمتر خواهد شد و امنیت بناها افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که هر دو یا سه سال یک بار، مطابق شرایطی که در مبحث 22 به آن اشاره شده، باید تجهیزات و المان های ساختمان ها مورد بازرسی و بازبینی قرار گیرند.

ما انتظار داریم همانطور که در نقل و انتقالات خودرو فروشنده موظف است گواهینامه فنی خودرو را بگیرد تا بتواند آن را به خریدار منتقل کند، در نقل و انتقال ساختمان هم به عنوان کالایی که خانواده در آن سکنی پیدا می کند و باید محل امنی برایشان باشد، گواهینامه فنی اخذ شود که اگر این کار انجام شود هم خیلی از حوادثی که در عرصه ساختمان رخ می دهد کاهش پیدا می کند و هم ساختمان های ما عمر مفید بیشتری خواهند داشت.

همچنین مطالعه نمایید: مراحل و چگونگی طراحی و اجرای نمای ترمووود

بحث دوم ما ایجاد بسترهای الکترونیک است در مقوله نظارت که سازمان نظام مهندسی تهران تلاش خواهد کرد جهت تسریع در امر ساخت و ساز در سال 1400، بسترهای الکترونیک را تقویت و بحث امضای دیجیتال را فعال کند تا فرآیند تایید پرونده ها تسریع شده و ساخت و سازها سریع تر به جریان بیفتد.

موضوع سوم، بحث حضور مجریان ذیصلاح در ساخت و ساز شهری است و تاکید سازمان نظام مهندسی بر این است که ساختمان ها توسط افراد دارای صلاحیت ساخته شوند که این امر، باعث استفاده درست از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی در ساخ و سازها خواهد شد و قطعا عمر مفید ساختمان ها افزایش پیدا خواهد کرد و کیفیت ساخت دو چندان خواهد شد.

همچنین در نهایت، تلاش ما بر این است که ساختمان ها دارای شناسنامه فنی باشند، چرا که ساختمان کالایی است که باید منطبق با مقررات ملی و استاندارد ساخته شده و در نهایت با ارائه شناسنامه فنی به بهره بردار، امنیت خاطر وی را تامین نماید.

علیرضا میرجعفری
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button