ساختمان های هوشمند و معماری آنها

ساختمان های هوشمند و معماری آنها

ساختمان های هوشمند و معماری آنها چه فرقی با دیگر ساختمان ها دارند؟ بطور كلي ساختمان هوشمند، ساختماني است كه مجهز به يك زير ساختار ارتباطاتي قوي بوده كه مي‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعيت هاي متغير محيط عكس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنين به ساكنين ساختمان اين اجازه را مي‌دهد كه از منابع موجود به صورت موثرتري استفاده نموده و امنيت و آرامش آنها را افزايش دهد.

مانند همه صنايع در حال رشد ديگر در اين صنعت نيز رقابت‌هايي به چشم مي‌خورد.

ما بايد متوجه اين موضوع باشيم كه بيشتر گسترش در هر صنعتي را سازندگان آن صنايع بوجود مي‌آورند و نه خريداران آنها. براي مثال با يك نگاه به صنعت اتومبيل سازي متوجه مي‌شويم كه، هر چقدر كه يك اتومبيل بيشتر لوكس باشد، همانقدر بيشتر مجهز به تجهيزات الكترونيكي است.

اين تجهيزات الكترونيكي، كارهايي را انجام مي‌دهند كه لزوما قابل استفاده در همه جا و بوسيله همه كس نيست ولي بسياري از همين تجهيزات كه قبل از اين به عنوان تجهيزات اضافي بر روي اتومبيل‌ها تلقي مي‌شدند امروزه بعنوان تجهيزات استاندارد براي اتومبيل‌ها محسوب مي‌شوند.

ساختمان هاي هوشمند و بحث صرفه جويي در مصرف انرژي

براي مثال چند نفر از ما به ياد داريم كه كمربند ايمني بصورت اتوماتيك تنظيم نمي‌شد؟يا اينكه روزانه چند اتومبيل بدون كولر در سنگاپور فروش مي‌رود؟ اگر اين سوالها پانزده سال پيش پرسيده مي‌شد حتما جوابها بسيار متفاوت از جوابهاي امروز بودهزينه هاي جاري يك ساختمان معمولا هزينه‌هاي سرباز زيادي را براي انواع مشاغل و ساكنان ايجاد مي‌كند، و همين موضوع مي‌تواند در سود دهي نقش عمده‌اي را ايفا كند.

بعلاوه، خيلي از سازمانها در دنيا به صرفه جويي در مصرف انرژي و هر چه بهتر كردن محيطهاي كاري و زندگي خود روي آورده‌اند. صاحبين مشاغل مختلف در صرفه‌جويي در مصرف انرژي و بهينه سازي محيط زندگي و كم كردن هزينه هاي سرويس و نگهداري براي اينكه بتوانند به هدف نهايي خود برسند از يك طرف، و از طرف ديگر احتياج آنان به امنيت و در دسترس بودن اطلاعات در زمان حقيقي روي آورده‌اند تا جايي كه اين تغييرات حتي در شركت هاي بسيار كوچك نيز بچشم مي‌خورد مدت زيادي نيست كه بحث درباره موضوع ساختمان هاي هوشمند در محافل عمومي مطرح گرديده است.

ساختمان های هوشمند و معماری آنها
ساختمان های هوشمند و معماری آنها

حال ببينيم كه واقعاٌ يك ساختمان هوشمند چگونه ساختماني است؟ تعريفي كه در ايالات متحده آمريكا درباره يك ساختمان هوشمند عنوان مي‌شود اينچنين است: «يك ساختمان هوشمند ساختماني است كه در بر دارنده محيطي پويا و مقرون به صرفه بوسيله يكپارچه كردن چهار عنصر اصلي يعني سيستمها، ساختار، سرويس‌ها و مديريت و رابطه ميان آنها مي‌باشد»

شرکت طراحی و اجرای نما بانیان نما با فعالیت در زمینه نمای ساختمان به پشتوانه تخصص هنر و سال ها تجربه به یاری متخصصان و مهندسان متبهر و متعهد تاسیس گردید.

و این که افتخار می کنیم که توانسته ایم در این مدت محدود با بهره گیری از داشتن تکنولوژی و زیبا شناسی و با اجرای نماها چشم نواز در جا به جای کشورمان رضایت مندی کارفرمایان و سرمایه گذاران صنعت ساختمان جلب نمود، در بین معماران نما جایگاه ویژه ای را کسب نماییم.

همچنین بخوانید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button