ویژگی های شیشه لمینت مناسب ساختمان چیست؟

شیشه لمینت مناسب ساختمان

قبل از آن که به سراغ مشخصات و توضیحات شیشه لمینت مناسب ساختمان برویم لازم است تا با شیشه لمینت آشنا شویم. شیشه لمینت چیست؟ شیشه لمینت نوعی شیشه محافظ است که از دو یا چند لایه شیشه ترکیب شده با لایه های خط PVB (پلی وینیل بوتیرات) در فرآیند ترکیبی فشار و دما تشکیل شده است. در واقع شیشه لمینت مناسب ساختمان نوعی شیشه محکم است که با قرار دادن چند لایه شیشه روی هم ساخته می شود. این نوع شیشه دارای یک لایه PVB در بین لایه ها می باشد که تمام لایه ها را به هم متصل می کند و در صورت شکستن شیشه این لایه آستردار از شکستن و جدا شدن شیشه جلوگیری می کند.

شیشه لمینت مناسب ساختمان

در فرآیند لمینیت، دو یا چند لایه شیشه بین لایه های پلیمری قرار می گیرد و کل مجموعه تحت فشار و حرارت به طور دائم به هم متصل می شود. مهمترین ویژگی شیشه لمینت مناسب ساختمان نشکن بودن آن است. ضربه شیشه را می شکند، اما قطعات شکسته به زمین می چسبند و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می کند.

همچنین بخوانید: نمای کرتین وال چیست؟

  • شیشه لمینت نسبت به شیشه معمولی عنصر محافظ بیشتری دارد.
  • شیشه های معمولی به قطعات بزرگ و برنده تبدیل می شوند که می تواند منجر به خسارات جانی و مالی سنگین شود.
  • شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی وضعیت بهتری دارد. اگر این کار را انجام ندهید، شیشه به قطعات کوچکتر و غیرقابل تسخیر تبدیل می شود که هیچ خطری برای زندگی ندارند، اما به هر حال شیشه می شکند. مشکل شیشه، فلسفه شیشه های لمینت بود.
شیشه لمینت مناسب ساختمان
شیشه لمینت مناسب ساختمان

کاربرد شیشه لمینت مناسب ساختمان چیست؟

شیشه لمینت مناسب ساختمان یکی از پرمصرف ترین شیشه ها در صنایع مختلف است و یکی از صنایع پرکاربرد صنعت ساختمان می باشد. شیشه لمینت با قابلیت های منحصر به فرد خود شیشه ای بسیار کاربردی است. این شیشه از عایق صوتی قابل قبولی برخوردار است که صدای زیادی از آن عبور نمی کند. علاوه بر این شیشه به هیچ وجه اجازه تبادل حرارت را نمی دهد و استفاده از آن به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند.

شیشه لمینت به دلیل استحکام و استحکام نشکن در ساختمان های تجاری و مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و استحکام آن باعث افزایش ایمنی ساختمان نیز می شود. بیشترین کاربرد شیشه های لمینت مربوط به آسانسور و نرده شیشه پله و دکوراسیون داخلی و آسانسور می باشد و برای کفپوش های شیشه ای، سقف های شیشه ای، نورگیر، نمای شیشه ای و … عایق صوتی خوب آن می باشد.به همین دلیل این شیشه به عنوان عایق صدا در محیط هایی مانند هتل ها، فرودگاه ها، ترمینال ها، استودیوهای ضبط موسیقی و محیط های مشابه استفاده می شود.

شیشه لمینت مناسب ساختمان در کجاها کاربرد دارد؟

شیشه لمینت مناسب ساختمان به دلیل استحکام بالایی که دارد نوعی شیشه محافظ است که در فرودگاه ها، ادارات و شرکت ها، فروشگاه های بزرگ و حتی مکان هایی که امنیت بالایی نیاز است مانند صرافی ها، طلافروشی ها، موزه ها، خانه و … استفاده می شود. کاربردهای زیادی دارد. همچنین به دلیل یکپارچه بودن شیشه محافظ لمینت در صنعت خودروسازی استفاده می شود که باعث کاهش تصادفات جاده ای می شود.

همچنین بخوانید: آشنایی با نمای شیشه ای

کاربرد های مهم شیشه لمینت مناسب ساختمان

  1.  برای ساختمان هایی که در معرض خطر طوفان یا خطرات زیست محیطی مشابه هستند.
  2. برای ویترین اشیاء با ارزش مانند طلا، جواهرات، عتیقه جات و غیره
  3. برای آکواریوم و محوطه حیوانات
  4. به عنوان کف شیشه ای
  5. به عنوان پله های شیشه ای
  6. به عنوان سقف های شیشه ای و …
شیشه لمینت مناسب ساختمان
شیشه لمینت مناسب ساختمان

مزایای خرید شیشه لمینت مناسب

  • امنیت بالا شیشه لمینت مناسب ساختمان
  • به دلیل استحکام و ساختار این نوع شیشه، شکستن و نفوذ در آن تقریبا غیرممکن است. حتی اگر به شدت آسیب دیده باشد، لایه میانی از شکستن و شکستن شیشه جلوگیری می کند.
  • اشعه ماوراء بنفش را کاهش میدهد
  • با کاهش اشعه های مضر خورشید باعث تهویه بیشتر ساختمان می شود و همچنین از کم رنگ شدن وسایل منزل جلوگیری می کند. همچنین برای نمایش و رشد گیاهان بسیار مفید است.
  • کاهش آلودگی صوتی. لایه PVB یک لایه بسیار مناسب برای عایق صدا است و شیشه لمینت آن از ورود صداهای مزاحم به داخل خانه جلوگیری می کند.
  • با توجه به انعطاف پذیری و عدم شکستگی این شیشه در صورت بروز حادثه خطری جانی ندارد.
  • حفاظت در برابر پدیده های زیست محیطی
  • ساختار شیشه لمینت مناسب ساختمان به گونه ای است که در هر صورت به قاب اطراف متصل می شود، بنابراین در صورت بروز پدیده های محیطی مانند طوفان و غیره خطری برای این شیشه وجود نخواهد داشت.
  • تنوع بالا . شیشه های لمینت در طرح ها، اندازه ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. شیشه های لمینت طرح دار و شیشه های لمینت رنگی از انواع محبوب شیشه های لمینت هستند.

وزن شیشه لمینت چقدر است؟

وزن شیشه لمینت مناسب ساختمان با توجه به ضخامت و ابعاد متفاوت است. همانطور که می دانید شیشه در ضخامت های مختلف و برای مصارف مختلف ساخته می شود. شیشه لمینت از نظر وزن تفاوت چندانی با شیشه معمولی ندارد، اما به دلیل فرآیندی که برای ساخت شیشه لمینت مناسب ساختمان روی شیشه خام استفاده می شود، شیشه بادوام تری خواهیم داشت.
این شیشه تا زمانی که به سطح مایع برسد حرارت داده می شود و سپس شیشه بلافاصله از دو طرف خنک می شود. این فرآیند شیشه های معمولی را مقاوم تر می کند. این شیشه 3 تا 5 برابر ضخیم تر و بسیار قوی تر از شیشه معمولی است.

نحوه محاسبه وزن شیشه در ابعاد و ضخامت های مختلف:

نحوه محاسبه وزن شیشه به این صورت است: مساحت شیشه را در ضخامت شیشه (به میلی متر) و سپس در وزن مخصوص شیشه که 2.5 کیلوگرم است ضرب کنید:

طول x عرض x ضخامت شیشه (میلی متر) 2.5x (کیلوگرم)

شیشه لمینت مناسب ساختمان
شیشه لمینت مناسب ساختمان

نصب شیشه لمینت مناسب ساختمان چگونه است؟

از آنجایی که شیشه لمینت مناسب ساختمان نوعی شیشه پیش ساخته است، امکان تعویض آن پس از نصب وجود ندارد. بنابراین نصب این نوع شیشه ها باید توسط متخصصین مجرب انجام شود و بدون هیچ اشتباه و اشتباهی نصب اشتباه شیشه باعث ایجاد ترک های تیز و پخش شدن در تمام محیط شیشه می شود و از نصب آن پس از امتحان یا رها کردن آن خودداری کنید. غیر متخصص.
حساسیت این نوع نصب شیشه به حدی است که ابزار به کار رفته در نصب آن با ضخامت آن مطابقت دارد. هزینه نصب شیشه لمینت مناسب ساختمان اغلب در هزینه تولید شیشه هنگام سفارش لحاظ می شود. هزینه نصب شیشه لمینت بستگی به نوع آن دارد و شیشه ضخیم تر به تکنسین های بیشتر و یراق آلات گران تری نیاز دارد.

قیمت شیشه لمینت مناسب ساختمان چقدر است؟

شیشه لمینت مناسب ساختمان با قیمت های مختلف به فروش می رسد. به طور کلی شیشه های لمینت در سه نوع شیشه ای فوق شفاف، شیشه شناور و شیشه سفید به فروش می رسند.

اما برای قیمت های مختلف شیشه لمینت مناسب ساختمان دسته بندی دقیق تری وجود دارد و آن ضخامت شیشه است. در شرکت های مختلف، در انواع شیشه لمینت 4 میلی لیتر، 5 میلی لیتر، 6 میلی لیتر، 8 میلی لیتر، 10 میلی لیتر و 12 میلی لیتر به فروش می رسد.

ارزش شیشه لمینت مناسب ساختمان با توجه به ضخامت، عرض، ارتفاع شیشه و مواد استفاده شده در آن تعیین می شود. PVB با ضخامت های مختلف: 0.38 میلی متر، 0.76 میلی متر و 1.52 میلی متر معمولا برای ساخت شیشه های لمینت استفاده می شود.

سخن پایانی شیشه لمینت مناسب ساختمان

شیشه لمینت مناسب ساختمان نسبت به شیشه معمولی عنصر محافظ بیشتری دارد. شیشه های معمولی به قطعات بزرگ و برنده تبدیل می شوند که می تواند خسارات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته باشد. شیشه ایمن بهتر از شیشه معمولی است. اگر این کار را انجام ندهید، شیشه به قطعات کوچکتر و غیرقابل تسخیر شکسته می شود، که هیچ خطری برای زندگی ندارند، اما به هر حال شیشه می افتد. مرسی که با بانیان نمای مبنا تا پایان این مقاله همراه بودید.

 

مطالب مرتبط:

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button