طول عمر پنجره دوجداره چقدر است؟

طول عمر پنجره دوجداره

طول عمر پنجره دوجداره چند سال است؟ در مقالات قبلی در رابطه با انواع پنجره دوجداره و چیستی و چگونگی آن صحبت کردیم اما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با طول عمر پنجره دوجداره صحبت کنیم. با بانیان نمای مبنا همراه باشید. استفاده از پنجره های دوجداره سالهاست که بسیار رایج بوده است اما این پنجره ها مانند سایر لوازم خانگی دارای سن خاصی هستند.

همچنین بخوانید: نمای کرتین وال چیست؟

در واقع باید توجه داشت که مانند سایر لوازم خانگی، عمر این پنجره ها نیز محدود بوده و به مرور زمان کارایی اولیه ندارند و نیاز به تعویض دارند.

طول عمر پنجره دوجداره چند سال است؟

عملکرد و طول عمر پنجره دوجداره بر اساس کاهش رسانش گرما و سرما بین دو جداره شیشه می باشد و با وجود این پنجره ها صدای بین محیط داخلی و خارجی تا حد زیادی کاهش می یابد. سن پنجره های دوجداره به کیفیت متریال مورد استفاده بستگی دارد.

این پنجره ها معمولا بین 10 تا 25 سال عمر دارند. این عمر بسته به کیفیت مصالح مورد استفاده، اختلاف دما، محل ساخت و نصب و همچنین موقعیت ساختمان در یا نزدیک خط استوا قابل تغییر است.

طول عمر پنجره دوجداره
طول عمر پنجره دوجداره

در پنجره های دوجداره بخار بین لایه های شیشه با برداشتن درز دور آن از بین می رود. اختلاف دمای زیاد بین قاب های داخلی و خارجی، به فاصله بین درزها فشار وارد می کند که در نهایت باعث شکسته شدن آن می شود. پنجره‌های کوچک متناوب بین قاب‌ها خطر درز بیشتری دارند و در نتیجه بخار بین لایه‌های شیشه از بین می‌رود.

تاثیر یراق آلات بر طول عمر پنجره دوجداره

نصب مناسب یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طول عمر پنجره دوجداره می باشد. برای هر پنجره دوجداره باید یراق آلاتی انتخاب شود که وزن وارد شده را تحمل کند تا نتایجی مانند خروج کرکره از قاب را مشاهده نکند و همچنین باز و بسته کردن پنجره دوجداره را مشکل کند.

همچنین بخوانید = آشنایی با نمای فایبر سمنت برد

نگهداری و افزایش طول عمر پنجره دوجداره

استفاده و نگهداری صحیح از پنجره باعث افزایش طول عمر پنجره دوجداره و بهبود عملکرد آنها می شود. در اینجا چند راه برای حفظ و بهبود عملکرد پنجره دوجداره در طول زمان آورده شده است:

  • روغن کاری یکی از مواردی است که باعث باز و بسته شدن پنجره شما می شود. برای این کار می توانید از روغن هایی مانند
  • روغن های خیاطی که نازک تر هستند استفاده کنید. و از روان کننده فیتینگ استفاده کنید.
  • وقتی در باز است از پله پنجره استفاده کنید.
  • هنگام شستن پروفیل از مواد شوینده استون یا بنزین یا الکل استفاده نکنید. زیرا به مرور زمان این پروفایل پوسیده می شود.
  • قرار دادن اهرم دستگیره پنجره در 30، 90 و 180 درجه یکی از راه های جلوگیری از پوسیدگی قطعات است.
  • هنگام جوشکاری با شیشه دوجداره بپوشانید.
  • بهبود عایق بندی پنجره های دوجداره با تنظیم مجدد
  • برای جلوگیری از خشک شدن لاستیک، بهتر است هر 6 ماه یکبار آن را با آب و صابون بشویید.
طول عمر پنجره دوجداره
طول عمر پنجره دوجداره

علائم تعویض پنجره دوجداره چیست؟

در ادامه این مطلب به بررسی علائم تعویض پنجره دوجداره می پردازیم.

  1. شکسته شدن شیشه
  2. عایق و آب بندی نامناسب
  3. بخار زیاد روی پنجره های دوجداره

1- شکسته شدن شیشه

شیشه شکسته از نظر ایمنی بسیار خطرناک است و در خطر افتادن است. از طرفی شیشه های شکسته یا ترک خورده بازده انرژی بسیار پایینی دارند. بنابراین هنگامی که در پنجره دوجداره ترک می بینید، حتما آن را تعویض کنید.

2- عایق و آب بندی نامناسب

دلیل اصلی استفاده از پنجره های دوجداره دسترسی به فضای بیرون بدون توجه به آب و هوا می باشد. زمانی که این شیشه ها به درستی عایق بندی نشده باشند، با لمس آن ها در بیرون احساس گرما یا سرما می کنید و یا زمانی که کنار پنجره می ایستید متوجه تغییر دما خواهید شد. علاوه بر سرما، به راحتی می توانید صداهای بیرون را بشنوید.

در این موارد پروفیل ها و یراق آلات خاص، آب بند، دستگاه های آب بندی، قاب ها، چهارچوب درها و پنجره های دوجداره کیفیت خود را از دست داده و باعث ورود آب و گرد و غبار معلق در هوا به جو می شود.

3- بخار زیاد روی پنجره های دوجداره

اگر پنجره های upvc شما بیش از حد بخار می شود، وقت آن است که آنها را تعویض کنید. وقتی هوا سرد است یا شما در آشپزخانه یا اینجا آشپزی می کنید، کنار پنجره ها می نشینندحتی درست کردن یک چای ساده. این اصلا طبیعی نیست و باید به فکر تغییر آنها باشید.

البته بهتر است قبل از هر تصمیمی تهویه خانه را بررسی کنید. زیرا زمانی که تهویه ضعیف یا ناکافی باشد، معمولا این اتفاق می افتد.

همانطور که می دانید پنجره های upvc از دو لایه جدا از شیشه ساخته شده اند که در حالت عادی نباید تبخیر شوند، ابتدا بررسی کنید که این بخارات از کجا می آیند و در کجا می نشینند.

طول عمر پنجره دوجداره
طول عمر پنجره دوجداره

 

زیرا بخار روی شیشه در واقع همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد. بخار آب هنگام برخورد با جسم سرد به مایع تبدیل می شود. بزرگترین نگرانی خانواده ها در عرق پنجره upvc این است که شیشه دوجداره عایق خود را از دست داده است.

اگر بخار آب روی شیشه بیرونی باشد، پنجره ها به خوبی عایق بندی شده اند و هوای گرم از آن خارج نمی شود. اگر شیشه داخلی پنجره بخار پر از آب است، بهتر است تهویه خانه را تعمیر کنید، مخصوصا در خانه هایی که تهویه مناسبی ندارند.

آیا تعویض پنجره دوجداره مقرون به صرفه است؟

سرمایه گذاری در تعویض پنجره ممکن است در ابتدا هزینه اضافی به نظر برسد، اما در دراز مدت به نفع شما خواهد بود و در واقع باعث صرفه جویی می شود، زیرا می توانید از کارایی انرژی، ایمنی و راحتی آن لذت ببرید.

سخن پایانی طول عمر پنجره دوجداره

پنجره دوجداره upvc امروزه یکی از پرکاربردترین پنجره ها برای تمامی ساختمان ها اعم از مسکونی، تجاری و اداری، نوساز یا قدیمی، آپارتمانی یا ویلایی می باشد. دلیل آن مزایای بسیار زیاد این پنجره ها و مقرون به صرفه بودن آنهاست. در این مقاله به طور کامل در رابطه با طول عمر پنجره دوجداره صحبت کردیم. آیا شما هم پنجره دوجداره خود را به موقع تعویض کرده اید؟

 

 

مطالب مرتبط:

 

 

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button