اشتباهات متداول برآورد هزینه پروژه ساختمانی

اشتباهات متداول برآورد هزینه پروژه ساختمانی

برآورد هزینه های ساخت یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های مدیریت پروژه های ساختمانی است. برای بهبود مهارت های تخمین هزینه خود، ابتدا باید درک کنید که هر پروژه متفاوت است و هیچ کس متفاوت نیست.

به گزارش اخبار بانیان، یکی از متخصصان برنامه ریزی و برنامه ریزی پروژه های ساختمانی مطالعه ای راجع به رایج ترین اشتباهات مربوط به ارزیابی هزینه های ساخت انجام داده و راه حل های مناسب را برای جلوگیری از ساخت آنها به شما معرفی خواهد کرد.

چندین روش تخمین هزینه وجود دارد که همیشه مورد استفاده قرار می گیرند، اما در اینجا سه ​​نمونه از متداول ترین آنها وجود دارد:

  1. برآورد تقریبی
  2. برآورد دقیق
  3. برآورد مدل

همانطور که می دانید، برآورد هزینه به معنای کمیت و پیش بینی هزینه های مورد نیاز برای ساخت، تولید کالاها یا خدمات است. برخی از اشتباهات هزینه ای ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما گاهی اوقات ممکن است فاجعه بار باشد. برای آماده شدن برای جلوگیری از این اشتباهات، ابتدا باید با رایج ترین آنها آشنا شوید، سه مورد از آنها در زیر بحث می شود.

با بانیان نما مجری انحصاری نمای خشک و مدرن همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

 

در هر مرحله از برآورد هزینه در پروژه های ساختمانی به دلایل مختلف، خطاهایی ممکن است رخ دهد که کل پروژه را تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین لازم است که سعی کنید این خطاها را به حداقل برسانید.

  1. خطا در محاسبه اعداد تولید شده توسط شما یا دیگران

خطای اول = خطا در محاسبه اعداد تولید شده توسط شما یا دیگران

مردم تمایل دارند از فناوری و ماشین آلات برای پاسخگویی به سوالات استفاده کنند، اما گاهی اوقات می توانند پاسخ های غلط بدهند. در اصل، این خطا قابل توجه نیست زیرا توسط یک ماشین حساب محاسبه می شود و به نظر می رسد ماشین حساب ها همیشه نتایج صحیح را ارائه می دهند. در واقع، ما انسان ها کورکورانه به نتایج رایانه اعتماد می کنیم بدون اینکه حتی لحظه ای فکر کنیم که ممکن است اشتباه کنند.

در دنیای مدرن امروزی ، افراد کمی از ذهن خود برای محاسبات استفاده می کنند ، زیرا همه چیزهایی که نیاز داریم در زیر انگشتان ما روی تلفن همراه ذخیره می شوند. همه ما اشتباهاتی مرتکب می شویم و گریزی از آنها نیست ، اما دانستن این اشتباهات می تواند در طولانی مدت به ما کمک کند.

راه حل: همیشه روی هوش ریاضی و همه چیزهایی که در طول تحصیل یاد گرفته اید کار کنید. یکی از بهترین مثالهایی که می تواند برای تقویت هوش ذکر شود ، فروشگاه مواد غذایی است. وقتی نوبت به خرید اقلام مختلف می رسد ، بهتر است قبل از پرداخت هزینه کلی هزینه ذهنی را محاسبه کنید.

روش های دیگر به شرح زیر می باشند:

  • هنگامی که می خواهید هزینه ها را تخمین بزنید از روش دیگر استفاده نمائید. برای مثال هزینه را با یک واحد اندازه گیری دیگر محاسبه کنید. آیا جواب حاصل درست است؟
  • همواره از فلش کارت ها برای براورد ذهنی استفاده کنید و خود را به چالش بکشانید.
  • مهارت های فیزیکی و ذهنی خود را همواره تقویت بخشیده و ارتقاء دهید.

اشتباه دوم: خطا در پیش بینی و محاسبه نقدینگی

بیشتر ضررهای مالی شرکت های ساختمانی نتیجه ضعف حاکمیت اقتصادی است. در اینجا آنچه شما باید در مورد نقدینگی بدانید:

  • نه تنها میزان نقدینگی بلکه زمان نیز مهم است. باید بدانید که ماهانه چه مقدار پول به حساب شما وارد و خارج می شود.
  • در بیشتر موارد ، می توانید پول قرض کنید ، بنابراین باید دانش لازم را در مورد آنچه که نیاز دارید داشته باشید.
  • شما می دانید که ممکن است بدهی داشته باشید و بانک ها به شما وام نمی دهند ، بنابراین حداکثر بدهی خود را به خاطر بسپارید.
  • تغییرات نقدینگی چگونه می تواند بر پروژه شما تأثیر بگذارد؟ هنگامی که یک پروژه شروع می شود ، ممکن است لازم باشد برای مدت کوتاهی هزینه زیادی صرف کنید ، بنابراین گردش مالی افزایش می یابد.

نمونه بارز آن ورشکستگی کاریلون ، دومین و بزرگترین شرکت ساختمانی انگلیس است.

خطای کاریلون: هزینه ها از کنترل خارج شدند و مشتریان پرداخت های خود را به تأخیر انداختند.

راه حل: کنترل هزینه ها. با واحد برنامه ریزی کار کنید تا نقدینگی را برای شما محاسبه کند و از به روز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید :

اشتباه سوم: خطا در تطبیق هزینه واحد

صرف نظر از اینکه از چه نوع پایگاه داده ای استفاده می شود یا صاحب آن است ، ارقام باید به طور مداوم بر اساس عواملی مانند مکان ، فصل ، زمان ، حجم پروژه ، مدت زمان پروژه و پیچیدگی پروژه تنظیم شوند. همچنین تعدادی از تغییرات مفید وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا در طولانی مدت موثر واقع شود. برای مصالح ، نیروی کار ، تجهیزات و … باید سازگاریهای مختلفی انجام شود.

به عنوان مثال ، در مناطق بسیار گرم یا بسیار سرد شما باید کار و تجهیزات را با هم ترکیب کنید ، اما برای هزینه مصالح ساختمانی نیازی به این کار نیست.

راه حل: مطمئن شوید که مطابقت صحیح برای هر پروژه به طور جداگانه تنظیم شده باشد. نیازی نیست که اشتباهات یا موفقیت ها را در نظر بگیرید ، اما همیشه باید قیمت واحد را برای هر کالا بررسی کنید. به عنوان مثال ، برخی از کشورهایی که به شما نیاز دارند ممکن است نسخه ای از قیمت ، مکان ، حمل و نقل و غیره تهیه کنند.

منبع سایت اخبار ساختمان

دریافت مشاوره رایگان
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button