آشنایی با دیمپل شیت در ساخت و ساز ساختمان

آشنایی با دیمپل شیت

دیمپل شیت می تواند علاوه بر جمع آوری آب اضافی و ارسال آن به لوله های زهکشی به دلیل اینکه از HDPE ساخته شده است، نوعی عایق آب و بخار باشد. دیمپل شیت مانند یک شانه تخم مرغی به طور منظم پهن می شود که علاوه بر تحمل نیروی فشار زیاد در برابر بارهای ضربه ای مختلف، فضایی بین لایه ژئوممبران و دیوار پی ایجاد می کند تا آب بتواند بیا بیرون. همچنین زهکشی اضافی را فراهم می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، از دیمپل شیت برای کشیدن آب در اطراف محل سازه استفاده می شود. استفاده از این شیت ها از ایجاد فشار هیدرواستاتیکی در پشت سازه جلوگیری می کند.

دیمپل شیت چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های دیمپل شیت ها می توان به شکست ناپذیری، کارایی بالا، طول عمر و قیمت مناسب اشاره کرد. از دیگر خواص این شیت ها می توان به مقاومت آن ها در برابر ضربه سنگ ها در هنگام نصب اشاره کرد. برای ساخت دیمپل شیت از نوعی پلاستیک بادوام استفاده می شود که در آن از HDPE و LLDPE استفاده می شود.

دیمپل شیت با ارتفاع بیشتر ظرفیت انتقال آب بالاتری دارند. چنین شیت هایی باید به گونه ای باشند که عملکرد خوب خود را در طول عمر سازه حفظ کنند. زیرا در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد. کیفیت و دوام این گونه شیت ها در حین بررسی آنها ارزیابی می شود. استانداردهای عملکرد شامل ویژگی های مکانیکی، هیدرولیک و دوام می باشد.

مزایای افزایش تعداد لایه های دیمپل شیت چیست؟

افزایش تعداد لایه های این گونه شیت ها نیز خواص و عملکرد آنها را بهبود می بخشد. مثلاً در این موارد استحکام کششی و استحکام کششی آنها افزایش می یابد. هنگامی که از چند لایه شیت استفاده می شود، مقاومت فشاری در برابر بار ثابت افزایش می یابد. همچنین انجام این کار باعث ایجاد لایه های مقاوم تری در برابر شرایط جوی و محیطی می شود.

هنگام نصب دیمپل شیت روی آنها از لایه هشدار دهنده استفاده می شود. این لایه بسیار نازک است و یک طرف آن شیت ای دارد. این لایه برای شناسایی و ترمیم نقاط آسیب دیده در صورت آسیب یا از بین رفتن لایه ها استفاده می شود.

دیمپل شیت را نصب کنید.

دیمپل شیت به راحتی نصب می شوند و به ابزار پیچیده ای نیاز ندارند. با استفاده از میخ و واشر سقفی می توان این ورق ها را به راحتی به دیوار چسباند. همچنین امکان استفاده از جوش حرارتی در دو طرف هر رول وجود دارد.

مزایای استفاده از دیمپل شیت

استفاده از دیمپل شیت در ساخت سازه به دلیل کارایی بالا و از طرفی با توجه به اینکه عایق کاری راه حل مناسبی برای افزایش طول عمر ساختمان است می تواند مزایای بسیاری داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می شود. آنچه در زیر انجام می شود.

  • دیمپل شیت می تواند آب را عبور دهد و بنابراین از تجمع آب در اطراف سازه جلوگیری می کند.
  • این شیت ها برای موجودات مضر نیستند و محیط را آلوده نمی کنند.
  • برای نصب این گونه شیت ها نیازی به خشک کردن سطح مورد نظر نیست.
  • نصب این المنت آسان بودیمپل شیتده و به ابزار خاصی نیاز ندارد.
  • دیمپل شیت وزن کمتری دارند.
  • استفاده از دیمپل شیت باعث بهبود کیفیت بتن می شود.
  • امکان چسباندن این گونه شیت ها با همپوشانی وجود دارد.
  • دیمپل شیت در برابر فشار بتن پاشیده شده مقاومت بیشتری دارند.
  • شیت در تماس با سطوح ناهموار انعطاف پذیری بیشتری دارند.
  • دسترسی به این شیا ها آسان بوده و در اندازه های مختلف موجود می باشد.
  • امکان نصب این گونه شیت ها در تمامی شرایط آب و هوایی وجود دارد.
  • استفاده از دیمپل شیت دیوار پی را از آب های زیرزمینی محافظت می کند.
  • استفاده از این گونه شیت ها اتصال خوبی به ترک های فونداسیون ایجاد می کند.
  • اگر فونداسیون جابجا شده و ترک خورده باشد، دیمپل شیت عملکرد خود را حفظ می کنند.

دیمپل شیت را اعمال کنید

کاربرد دیمپل شیت در صنعت ساختمان بسیار گسترده است. استفاده از ورق های فرورفتگی شامل استفاده از آن ها در گودبرداری های عمیق در زهکشی و قایقرانی و به عنوان زهکشی در پی ساختمان ها، تونل های مترو، تونل های جاده، آرماتور سازه ها و روف گاردن می باشد.

دیمپل شیت این دستگاه برای تمیز کردن آب از سطوح و دیوارها استفاده می شود و با توجه به نوع ساختار دیمپل شیت، علاوه بر برداشت آب از سطوح و دیوارها، جریان آب را نیز به طور موقت کنترل می کند. این محصول با توجه به استانداردهای منطقه ای در مکان های مختلف با ضخامت های مختلف توصیه و استفاده می شود.

این شیت ها دارای ساختار پلی اتیلن هستند بنابراین چسب بسیار بادوام است. به دلیل پخش شدن در تمام سطح لایه، مقاومت بالایی در برابر بارهای ضربه ای دارد و به دلیل برجستگی، آب سطحی را به راحتی تخلیه می کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر

اخبار جدید

پربازدید ترین ها

Call Now Button